Yhteisössä ihminen voi hyvin ja porukassa riehuminen palkitsee

Ihminen on syvästi sosiaalinen laji, jolla on suuri tarve kokea tulevansa hyväksytyksi ja tehdä asioita yhdessä muiden kanssa. Tämä johtaa juurensa kauas evoluuton juurille ja sille löytyy perusta hermoston kehityksestä ja sosiaalisuuden alkulähteistä.

Kestävyysurheilija tarvitsee yhteisön

Nykyisin epävarmassa ja jatkuvasti …

Nyt kirmataan ladulle – lue ensin Maijan vinkit!

Pohjoisessa ja muissakin osissa Suomea ensilumenlatuja avataan koko ajan lisää ja luonnonlumellekin pääsee jo osassa maata. Kuntoilijat kirmaavatkin pian ladulle intoa täynnä.

Tässä jutussa valmentaja-Maija jakaa vinkit lajiharjoituskauttaan starttaavalle kuntoilijalle. Nyt on syytä pitää pää kylmän rauhallisena! Seuraavista ohjeista on

Voimaa ja virtaa sauvatreenistä

Kun harjoitellaan kestävyysliikuntaa, on kestävyyden fysiologinen mittari hapenottokyky. Hapenottokyky jalostuu kuitenkin hyviksi hiihtotuloksiksi vasta hiihtotekniikan, hiihdon taloudellisuuden ja nopeuden avulla.

Harjoittele riittävästi matalilla tehoilla

Hapenottokyvyn pohjana on riittävä määrä aerobista harjoittelua. Niinpä hiihtäjän harjoittelusta pääosa eli 80-85% tuleekin olla peruskestävyysharjoittelua. …

XC Party Hero Jenni nautti kesällä hiihtäjän lajeista

Syksy tekee tuloaan ja nyt on hyvä aika summata mennyttä kesää ja siirtää katsetta kohti syksyn treenejä. Kesä oli hyvin erilainen aiempiin vuosiin verrattuna: odotettu Rovaniemen Jukolan viesti ja monet muut jokakesäiset urheilutapahtumat peruttiin tai siirrettiin.

Kesätreeneissä fiilis oli loistava