Voimaa ja virtaa sauvatreenistä

Kun harjoitellaan kestävyysliikuntaa, on kestävyyden fysiologinen mittari hapenottokyky. Hapenottokyky jalostuu kuitenkin hyviksi hiihtotuloksiksi vasta hiihtotekniikan, hiihdon taloudellisuuden ja nopeuden avulla. Hapenottokyvyn pohjana on riittävä määrä aerobista harjoittelua. Niinpä hiihtäjän harjoittelusta pääosa eli 80-85% tuleekin olla peruskestävyysharjoittelua. Moni kuntoilija ei ole …

Rullahiihto monipuolistaa harjoittelua

Rullahiihtoon on Oulussa erinomaiset puitteet hyvän pyörätieverkoston ansiosta. Rullahiihtäjien määrä onkin mukavasti kasvussa ainakin katukuvasta päätellen. Eikä suotta, sillä rullahiihto sopii erinomaisesti kuntoilijalle ja se monipuolistaa kestävyysharjoittelua. Tästä jutusta saat hyvät tekniikkavinkit ja  kerromme syistä, joiden takia juuri rullahiihtoa kannattaa

Tavoitteena hiihtotalvi 2021 – vappuna alkaa XC Party Hero Jennin treenikausi

Esittelyssä XC Party Hero Jenni: liikuntabiologian opiskelija Jyväskylästä. Päättänyt parikymppisenä oppia hiihtämään muutakin kuin tasaisen tappavaa kuokkaa. Intohimona luonto, retkeily ja tietenkin kunnon hikitreeni.

Mikä hiihdossa sytyttää?

Ehdottomasti lajin monipuolisuus ja loputtomat mahdollisuudet kehittyä. Hiihdossa yhdistyy taito-, voima- ja kestävyysominaisuudet. …

XC Party Hero Mika syttyy maastopyöräilystä

Mika Mäenpää liittyi hiljattain MTB verkkovalmennustiimiin ja valmentautuu Jani Oravamäen ohjauksessa kohti loppukesän MTB tapahtumia ja ensi talven hiihtokisoja. Sympaattinen Mika valmistuu kohta DI:ksi yliopistolta ja ammentaa voimaa ja elämyksiä elämään poluilta. Tehdäänpä Mikalle haastis!

Mikä maastopyöräilyssä sytyttää?

Mtb:ssa kiinnostaa …